Hari Ini Dalam Kenangan...

Jadikan semalam sebagai pedoman, hari ini sebagai kenangan dan esok sebagai impian.....

Tuesday, June 17, 2008

Mini kebun aku..

Hi Blog,

Rasanya aku pernah mention yg salah satu hobi aku adalah bercucuk tanam...
So aku dah mulakan xtvt aku ni dgn menanam pokok serai sejak hari Sabtu lepas...hari ni aku dah nampak serai aku dah mula nak keluarkan daun hijau...Yippie...harap2 menjadilah serai aku ni..


Serai wangi baru ditanam

Selain daripada serai aku pun dah mula menanam daun pandan kat dalam pasu..so far so good...nampak daun masih hijau..cuak jugak la sbb dah banyak kali aku cuba nak tanam daun pandan dalam pasu tapi susah nak hidup..kejap ajer dah layu dan mati...so harapan aku kali ni insya Allah daun pandan akan hidup subur macam pokok aku yg lain...


Daun pandan jauh ke tengah

Masa pergi nursery kat Sg Buloh Ahad lepas, aku sempat la beli 3 anak pokok...satu pokok daun limau purut yg aku bagi nama Miss Pam...satu lagi daun limau nipis yg aku bagi nama Miss Lip...dan last but not least, pokok cili padi yg telah keluar banyak buah...merah2 pulak tu...geram jer aku tengok...


Limau Purut & Limau Nipis


Cili padi

Selain daripada ni, aku ada jugak tanam pokok daun kesum dan pokok daun kari...semuanya alhamdulillah menjadi...hidup subur, segar bugar...pokok kunyit pun aku baru semai tapi tak tahu la samada akan hidup atau tidak...dulu dh pernah tanam tapi tak menjadi...sedih gak...


Daun kesum


Daun kari

Labels: ,



posted by liZaZmi at 2:41 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home