Hari Ini Dalam Kenangan...

Jadikan semalam sebagai pedoman, hari ini sebagai kenangan dan esok sebagai impian.....

Thursday, June 05, 2008

Run Forest...Run..

Hi Blog...

Lately ni aku terjebak dengan satu hobi yg rasanya aku patut buat longggggggggggg time ago...that is RUNNING...yup..it may sound silly to some people but I find RUNNING is really enjoying and so much fun...

Aku start berlari ni lepas abis pantang beranakkan Haifa...selalunya aku buat time weekend...but 3 weeks ago, aku berlari almost everyday...lepas office hour...selalunya aku sampai rumah dari opis around 6.30-6.45pm..then change to my running gear..pastu lari la sorang2 kat tasik mcm dalam map kat bawah ni..




Masa mula2 start berlari tu aku amik masa dalam 20-30minit nak complete satu round tapi lepas stamina dah up sikit, aku boleh buat dalam 15 minit...so ada peningkatan la kekdahnyer...

Tapi semenjak dua menjak ni..aku dah lama tak lari sbb selalu balik dari opis lambat sangat..kekadang tu plak, bila sampai rumah, hujan turun selebat-lebatnya...mmm...frust jugak la sbb tak dapat nak buat xtvt yg aku suka...

Sekarang aku nak upgrade track aku..nak naikkan jadi 3km..ari tu dah try pusing kat area rumah flat dekat dengan rumah aku...ok jugak la...walaupun aku rasa penat sket..

Semalam berborak dengan kawan aku..dia ni pun fanatic lari2 ni...dia bagi some tips and tricks tentang berlari ni...dia kata ada satu kedai jual kasut khas utk runner..kat Bukit Bintang...tokey kedai tu is actually an avid runner...siap bukak kedai jual running gears sume sbb minat teramat sangat dengan lari ni..think i'll pay him a visit one day...aku pun rasa aku kena tukar running shoes aku tu sbb rasa cam tak sesuwai la...mintak Abang sponsor la...hehehehe

Ok..harap2 hobi baru aku ni bukan takat hot2 chicken shit...wish me luck!!!






posted by liZaZmi at 4:16 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home