Hari Ini Dalam Kenangan...

Jadikan semalam sebagai pedoman, hari ini sebagai kenangan dan esok sebagai impian.....

Friday, May 30, 2008

Rebonding anyone??

Hi Blog,

Semenjak dua menjak ni...aku jadi boring yg teramat sangat kat opis..sebabnyer..aku tak de menda nak buat...bosan tahap gaban...so semalam aku amik cuti tergempar...dan berjaya membuat sesuatu yg aku tak pernah terpikir nak buat sebelum ni..

Lepas breakfast dengan anak2 aku, aku buat mission pi survey harga nak buat rebonding kat salon2 rambut di Klang...aku tak pernah nak amik port pasal rambut aku ni sbb sebelum ni aku tak pernah berambut panjang...cuma sekali ajer masa aku Form 3, aku gatal simpan rambut panjang sket lepas bahu...tapi disbbkan masalah split end and kering tahap gaban, aku pun potong pendek sampai la tahun lepas...tak pernah2 nyer rambut ni panjang sket..aku mesti potong punya..potong plak ala2 boy cut..cam tomboy jer lagaknyer...hahaha

Aku telah berjaya menyimpan rambut aku jadi panjang lepas bahu...salah satu azam tahun ni adalah mempunyai rambut yg panjang mengurai...hitam berkilat ala2 model syampoo rambut dalam TV...kekdahnya...hehehe..

So semalam, aku telah berjaya membuat treatment rambut cum rebonding ... syok gilerrr!!! tapi duit plak terbang banyak la jugak...dalam RM 230 ....menggigil tangan nak bayor....hahahhaah....but honestly aku rasa sangat2 excited dgn my new look..rupa ku cam amoi....kepala plak rasa ringan jer...

Sebelum ni, kalu aku bangun tido, rambut aku jadi mengerbang cam cik Ponti...tapi pagi ni, lepas bangun tido, mak aiiii...syok gilerrrr...rambut aku menten lurus dan lembut seolah2 lepas buat treatment kat salon lagaknyer..memang pun!!! hahahahah...

Lebih kurang cam singa ni ler rambut aku sebelum dan selepas rebonding..ahaks..


Yg not-so-good-experience pasal rebonding ni, aku tak bley basahkan rambut aku selama 3 hari berturut...so aku terpaksalah pakai shower cap bila nak mandi...tu jer yg aku rasa tak best sekali sbb aku kalu mandi, mesti ...mesti basahkan rambut....bagi aku kalu mandi rambut tak basah, umpama seropa tak mandi la....hahahah...nasib ler labuuuu!!! Rebonding punya pasal terpaksa ler aku pakai shower cap....hahahah...

So next mission is to get my bod jadi kurus dan lawa cam Maya Karin....seriously..aku jeles tengok body Maya Karin..cantek bangett...dah la rambut dia pun cantek...harus aku jadikan Maya Karin tu sebagai pembakar semangat untuk aku jadi cantek dan beautiful mcm dia!!!

Ok..watch out everyone..here is Maya Karin wannabe in the making...hahahahahaha...


Cantik tak saya??

Labels:



posted by liZaZmi at 10:31 AM

1 Comments:

you ni rambut panjang ker pendek. cam maya karin tuhh lawa lerr

June 4, 2008 at 10:44 PM  

Post a Comment

<< Home