Hari Ini Dalam Kenangan...

Jadikan semalam sebagai pedoman, hari ini sebagai kenangan dan esok sebagai impian.....

Thursday, February 10, 2011

Bunting

Hi Blog,

Hari ni Duan made funny remark regarding my pregnancy...dia cakap aku bunting....punya la aku gelak ...ada ka patut cakap aku bunting...tak pernah di kata orang..kalu org mengandung, org cakap.."perempuan tu mengandung"..takde nya akan cakap "perempuan tu bunting.."...agak pelik bunyinya...aku rasa mcm gajah yg bunting plak....heheheh....


oh ya...since dah lama tak update dlm blog ni..i would like to make an announcement...as of today, i am 13 weeks and 6 days pregnant...it's about 183 days to go...yup..i'm preggy with my FOURTH child....ekceli aku takde la plan nak pregnant...i already have 2 boys and a girl...so merasa la mcm mana pengalaman mengasuh anak2 yg berlainan jantina ni...lepas bukak IUCD, akak memang tak pakai apa2 perancang pun...cuma tawakkal pada Allah sahaja..kalu ada rezeki, ada la...kalu ditakdirkan hanya 3 org anak, pun aku terima seadanya...

tup2...bulan Nov 2010 yg lalu...period aku agak lewat....then keluar la darah sikit so aku ingat it's a normal menstruation...masuk hari ke2 kengkonon period tu, darah dah tak turun...sama gak mcm hari ke3..kering sekeringnya...alamak...pehal la pulak darah tetiba berhenti ni...tak pernah seumur hidup aku time period, darah keluar main2....tak puas hati, aku pun beli la pregnancy test...my instinct said that i might be pregnant...tak sampai seminit , there you go..double lines...memang betul apa yg instinct ku kata....

insya Allah, bulan 8 ni kami sekeluarga akan mendapat ahli baru in the family..Haifa pun happy sangat..dah mula panggil diri dia "Kakak Haifa"...sometimes dia cium2 perut aku dan bercakap dgn baby dlm perut...Hasif ngan Haziq pun excited nak dapat adik baru..but they want the baby to be a boy....oh Boy!!! whatever it is, aku harap anak kali ni sihat dan sempurna fizikal dan mental...mudah-mudahan selamat semuanya....insya Allah..



posted by liZaZmi at 11:55 AM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home