Hari Ini Dalam Kenangan...

Jadikan semalam sebagai pedoman, hari ini sebagai kenangan dan esok sebagai impian.....

Monday, May 26, 2008

Dadadadada...

Hi Blog,

Lama sungguh aku tak update "sejarah" aku kat sini....banyak menda terjadi...
Family outing ke Bandung...Pija pindah rumah....We've got new ride....Haifa dah pandai berdiri..

Then semalam..kami celebrate our 7th Anniversary on 25th May....aku bagi kad kat Abang..ingat nak ajak la celebrate somewhere special tapi semalam Abang so sibuk ngangkut anak buah dia amik scroll kat UiTM...so aku beralah saja la...

Aku tengok Abang mcm flattered ajer bila dapat kad yg aku bagi tu...mungkin sbb ayat-ayat chenta yg aku tulis dalam kad tu yg buat dia nampak a bit syahdu....ye ke bang???

Semalam, seharian aku buat kerja rumah...mop,vacuum,cuci bilik air,masak,etc...single-handedly...umpama full-time house-wife...fuhhhhh...penat jugak la tapi aku suker....sbb peluh kuar membuak2...mcm org kerja kat construction gitu...ahaks..

Masa sibuk2 mengemas tu, Abang offer nak tolong vacuum ...aku rasa pelik la sbb selama ni,aku buat kerja sorang2.....Abang cuma tolong bila aku mintak tolong...nama dia nak offer tolong tu....mmmmm....bermimpi la kot.....so semalam tu aku rasa cam mimpi la sbb Abang mengofferkan diri nak tolong aku.....agaknya sbb penangan ayat-ayat chenta aku..tak pun nak amik hati aku suruh masak....hehehe

So semalam aku celebrate anniversary dengan mencuci rumah dan memasak untuk keluarga...then kami keluarga jalan2..cuci mata kat SACC Mall dan Kompleks PKNS...

Hari ni punya cerita pulak...pagi2 boss panggil aku datang mengadap...apakehei la pulak....rupanya dia nak bagi surat dari HR sbb company ada buat salary adjustment utk aku...rupanya lagi, selama ni aku ni dalam golongan orang2 yg underpay...gaji aku kurang dari gaji org yg seposition mcm aku....sukernyer mak dapat adjustment!!!! Patut ler semalam aku tengok gaji aku kat ATM lebih banyak dari biasa...ingatkan ada orang tersalah masukkan duit dalam account aku...rupanya aku naik gaji...yahooo!!!!!.ni ler yg dikatakan rezeki tak disangka2....Alhamdulillah...syukur pada Allah.....






posted by liZaZmi at 3:33 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home