Hari Ini Dalam Kenangan...

Jadikan semalam sebagai pedoman, hari ini sebagai kenangan dan esok sebagai impian.....

Thursday, February 14, 2008

Hari Kasih Sayang

Hi Blog,

Hari ni 14 Feb..Hari Kasih Sayang...tapi hari ni aku dengar satu cerita tentang kasih sayang yg dah pudar.....kasih beralih arah....dan menda ni terjadi pada kawan yg aku kenal..baik pada pihak lelaki mahupun pihak perempuan..

Kawan laki aku ni...nama Mamat (nama samaran) dah kawin lama dah ngan kawan pompuan aku..nama siti (nama samaran).....dah lama kawen..tapi tak de anak...then last 2 years..ada this anak dara ni..nama nana(nama samaran) ..fresh grad report duty kat ofis ni....nana ni memang comel la..ramai bujang kat opis suka kat dia tapi dia tak layan.....si nana ni selalu jumpa mamat pasal kerja ..mula2 memang tak de perasaan...lama2 ada perasaan...



memula org kantoi diorg ada affair, si nana ngan si mamat ni mati2 tak ngaku....dan janji takkan ada lagi hubungan2 yg tak sepatutnya cam jumpa2 kat mana2 ke..meeting kat mana2 ker......tapi mana lah kita boleh tipu perasaan kita sendiri kan?? last2 hari ni aku dgr cerita, si nana sudah tepon sama si siti..sudah ckp sama siti dia mau kawen sama mamat sbb dia nak bagi mamat tu anak..si nana boleh kata kat si siti..this is "KETENTUAN" kak...saboooo jer la mak dengar...

mak si nana dah tahu dan tak bagi dia kawen sama si mamat..mak si mamat tu dah cuba sedaya upaya nasihat si mamat jgn kawen sama si nana..tapi mamat tak peduli...aku dgr si mamat nak jumpa mak si nana..nak mintak restu la tu kononnya...sabooo jer la mak...

aku wondering la..diorg ni tak de pikir ke pasal masa depan? pasal maruah diri especially pada si nana la...mau 10 keturunan org dok mengata dia dok rampas laki org...dah le opis sama2..pi mana2 pun org dok mengata?? tak malu ke?? mcm dah tak de org lain ke dia nak buat laki?? aku tgk kat opis ni ramai lagi bujang2 an dok mencari dara dak buat bini...ni laki org jugakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk nak buat suami....mak tak paham..tak paham....

So lesson for today, jgn sekali2 timbulkan perasaan suka menyukai..sayang menyayangi pada org yg tak sepatutnya.....don't ever..ever..let yourself jadi org ke3.....tak baik...lagipun what goes round comes round....kali ni kita buat kat org...kelak jadi kat kita balik....(ingat ye bang...!)
Ok..on the last note, aku harap semua org hari ni dilimpahi kasih sayang yg berpanjangan hingga ke akhir hayat....

p/s: hari hari saya sayang Abang...

Labels:



posted by liZaZmi at 12:01 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home